DS Smith wordt hoofdleverancier verpakkingen van Zalando
DS Smith en Zalando bundelen de krachten en breiden hun samenwerking verder uit, vanuit een gezamenlijke ambitie om innovatieve verpakkingen te realiseren en producten efficiënter bij de consument af te leveren. Met deze uitgebreide samenwerking wordt DS Smith de hoofdleverancier van Zalando, het online platform voor mode en lifestyle.
DS Smith heeft speciaal voor Zalando een vijfjarige innovatieroutekaart ontworpen voor verpakkingsoplossingen, via nauwe samenwerking op innovatiedagen, PackRight Workshops en testworkshops. Doel van de routekaart is het optimaliseren van verpakkingen en het verminderen van verpakkingsafval dat uiteindelijk bij de klanten van Zalando arriveert.
David Fischer, Hoofd Logistiek Duurzaamheid & Verpakkingsinnovatie van Zalando is verheugd met de verdergaande samenwerking: ‘DS Smith heeft bewezen een zeer betrouwbare partner voor Zalando te zijn met een grote innovatiekracht. Zowel vanuit commercieel oogpunt als technisch accountmanagement legt DS Smith de lat hoog voor onze verpakkingsleveranciers.’
Door te partneren via een nieuwe, gezamenlijke manier van werken, hebben DS Smith en Zalando een sterke ambitie om voorop te lopen in hergebruik, wereldklasse efficiëntie in verpakkingen na te streven en een sleutelrol te spelen in de noodzakelijke overgang naar de circulaire economie.
Geen nieuws missen?
Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief van PRINTmatters